اپل خودروی خود را به تنهایی توسعه می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، در پی ناموفق بودن مذاکرات اپل با خودروسازان مطرحی مانند هیوندای، این غول فناوری تصمیم گرفته خودروی خود را به تنهایی توسعه دهد.

اپل خودروی خود را به تنهایی توسعه می دهد

اکنون بیش از شش سال از نخستین گزارش ها درباره خودروی اپل می گذرد. در سال 2015 بود که خبرهای اولیه از برنامه ساخت یک خودروی الکتریکی و خودران از غول فناوری حکایت داشت. تا کنون حدس های بسیاری در این زمینه منتشر شده است اما گزارش تازهی از کره جنوبی ادعا می نماید که اپل برنامه خود را مجددا تغییر داده است.

ظاهرا در مراحل اولیه، اپل قصد داشته خودروی خود را به تنهایی و بدون مشارکت شرکت های صنعتی خودرو فراوری کند اما در پی روبرو شدن با مجموعه ای از مسائل و محدودیت ها، این شرکت تصمیم به همکاری با یک خودروساز گرفت و به همین علت با هیوندای، نیسان، مگنا و به تازگی تویوتا وارد مذاکره شد. هرچند هیچ یک از این فراوریکنندگان با شرایط اپل برای همکاری قانع نشدند.

طبق گزارش تازه اما اپل بار دیگر تصمیم گرفته تا توسعه خودرو را خودش به تنهایی ادامه دهد. گفته می گردد منابع محلی درون این شرکت به وب سایت کره ای mk.co.kr اطلاع داده اند که اپل هم اکنون در حال بازسازی مرکز توسعه خودروهای خود و مشغول پردازش اسناد مورد احتیاج برای قرارداد با تأمین کنندگان صنعت خودرو است.

این گزارش تصریح می نماید که علت اصلی استراتژی تازه اپل این است که مذاکرات با شرکت های فعال در زمینه خودرو خوب پیش نرفته و اساسا هیچ شرکتی به همکاری احتمالی علاقه ای نداشته است. پس از مذاکرات ناموفق اپل تصمیم گرفت که پروژه را بیش از این به تعویق نیندازد زیرا بازار خودرو به سرعت در حال تغییر است.

با وجود ناموفق بودن مذاکرات با خودروسازان و تصمیم برای ادامه راستا به تنهایی، اپل همچنان به توسعه یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بالا و عملکردهای خودران پایبند است.

در عین حال که اپل برای سرعت بخشیدن به پروژه تصمیم تازه گرفته اما طبق برآوردها، این غول فناوری هنوز دست کم چهار سال با عرضه محصول خود در بازار خودرو فاصله دارد. هرچند کارشناسان معتقدند که با عرضه خودروی اپل، این شرکت می تواند تا سال 2030 1.5 میلیون دستگاه فروش داشته باشد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی و تجسمی از خودروی اپل

Credit: Motor1

منبع: Motor1

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95669

به "اپل خودروی خود را به تنهایی توسعه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل خودروی خود را به تنهایی توسعه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید