بیش از 283 هزار اقامت در ایام نوروز در قزوین ثبت شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: 2 هزار تخت اقامتی در استان قزوین موجود است که در مسافرخانه، هتل آپارتمان، مناطق بومگردی و غیره جای داده شده اند و در ایام عید با افزایش 16 درصدی، 283 هزار و 158 اقامت در این اقامتگاه ها ثبت شد.

بیش از 283 هزار اقامت در ایام نوروز در قزوین ثبت شد

به گزارش خبرنگاران از قزوین، علیرضا خزائلی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین برگزار گردید، گفت: در رابطه با موزه جهاد کشاورزی کوشش ما بر این بوده که این موزه به چرخه فعالیت برگردد و در این هفته به منظور ترفیع مسائل با جهاد کشاورزی جلسه ای خواهیم داشت.

وی بیان نمود: در زمینه حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری، سرمایه گذار طرح خود را به سازمان میراث فرهنگی ارایه داده و بعد از اخد موافقت اصولی اجرای طرح در کمیسیون ها و کارگروه های استان راستا خود را برای تصویب طی نموده و بعد از مصوب شدن به بانک های عامل معرفی می گردد تا پس از دریافت تسهیلات و احداث، پروانه و مجوزهای لازم را دریافت نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ارایه تسهیلات و حمایت در سه گروه صنعت، گردشگری و کشاورزی ارخ می افتد که این میزان در بخش گردشگری از همه کمتر بوده و از نظر تحقق اشتعال به نسبت تسهیلات ارائه شده موثر عمل نموده ایم.

وی تاکید نمود: در استان 20 روستا داریم که به عنوان مقصد گردشگران معرفی شده و بیشترین تعداد در الموت و اوج بیشتر بوده و سرمایه گذاران می توانند در این اماکن بومگردی و گردشگری سرمایه گذاری نموده و از تسهیلات ما بهره مند شوند.

خزائلی گفت: در بحث ثبت جهانی شدن پرونده های متعددی در استان وجود دارد و هر استان در این زمینه دارای سهمیه ای است که بنا به تدابیر میراث کشور، ثبت گروهی در دستور کار سازمان ها قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: ثبت بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه در دستور کار ثبت های سال جاری بوده و بازدیدی در خرداد ماه صورت می گیرد که امیدواریم منجر به ثنبت نهایی در سال 98 گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در بحث دولتخانه صفوی تاکیدات ویژه داریم و 2 برنامه شامل بازسازی گراند هتل و برطرف تصرفات در این بنا و ازاد سازی در دستور کار ماست که مورد دوم با حمایت های مسئولان استانی صورت میگیرد و در راستای تحقق مورد اول در اواخر سال گذشته و سال جاری جلساتی برگزار گردید.

وی بیان نمود: بحث عمده هزینه ها و تملکات دولتخانه صفوی به سازمان های متصرف پرداخت شده که شامل واحدهای تجاری و تعداد زیادی از دستگاه های دولتی و شبه دولتی است.

خزائلی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای معماری ، در بحث خیابان انصاری شرقی، طرح نهایی توسط مشاوران دانشگاه شهید بهشتی در دست آنالیز است و در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

وی اعلام نمود: بازارچه صنایع دستی دولتخانه موقت بوده و بعد از اتمام دوره جمع اوری می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در استان قزوین هزار و 384 آثر تاریخی داریم و 25 پرونده ثبت آثار تاریخی دیگر در استان موجود است که در این راستا اقدامات موثری صورت حواهد گرفت.

وی تاکید نمود: خانه بهروزی در ایم عید بازگشایی شده و به بهره بردار قبلی واگذار شد و در حال حاضر در مرحله انتشار آگهی هستیم.

خزائلی اضافه نمود: دریاچه اوان از تلاب های ملی کشور بوده و بهره برداری، توسعه و سرمایه گذاری در ان با حفط مقررات و منابع طبیعی خواهد بود که فراخوان ملی برای ایجاد منطقه گردشگری پس از رصد و پایش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: موضوع هتل ملل در میدان مینودر یک موصوع استانی بوده که نیازمند ورود تمام مسئولان استانی است و از سرمایه گذار ان نیز خواهان تکمیل مجدانه تر پروژه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: قزوین یک معبر بوده و این معبر بودن همواره تاثیر مالی خود را داشته است و امیدواریم قزوین علاوه بر معبر بودن، به مقصد گردشگری نیز تبدیل گردد چرا که این ظرفیت در استان موجود است.

وی بیان نمود: 12 تشکل مردمی فعال که در شرف تاسیس در کل بخش میراث فرهنگی داریم که تشکیل و حمایت از آنها از اولویت های ما است.

خزائلی گفت: 2 هزار تخت اقامتی در استان قزوین موحود است که در مسافرخانه، هتل آپارتمان، مناطق بومگردی و غیره جای داده شده اند و در ایام عید با افزایش 16 درصدی، 283 هزار و 158 اقامت در قزوین ثبت شد و میران بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی 2 میلیون و 428 هزار و 495 نفر بود.

وی تصربح کرد: در زمینه تبلیغات مبتدل بر روی سایت ها در خواست مقابله با هر انچه در حیطه اختیارات میراث بوده از پلیس فتا انجام شده و با هنجارشکنی ها مقابله می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: اقدامات یگان حفاطت محیط زیست سازمان میراث فرهنگی در سال 97 بدین توضیح می باشد که 24 مورد حفاری غیر مجاز کشف و 46 مورد جلوگیری از تخریب آثار تاریخی، 145 مورد توقف بازسازی عیرمجاز، 30 مورد تشکیل پرونده قضایی، 10 مورد کشف فلزیاب و 113 نفر دستگیر شدند.

وی بیان نمود: از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز 3 مورد حفاری غیر مجاز، 24 مورد توقف بازسازی عیرمجاز، 3 مورد تشکیل پرونده قضایی بدون فلزیاب و 7 نفر دستگیر شدند.

خزائلی اضافه نمود: یکی از مجموعه های ابگرم اوج در حال فعالیت بوده و یک مجموعه نیز در دست احداث است که در بخش اخد تسهیلات با مشکل روبرو هستند و امیدواریم ابن مسائل ترفیع یابد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46499

به "بیش از 283 هزار اقامت در ایام نوروز در قزوین ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 283 هزار اقامت در ایام نوروز در قزوین ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید