تامین برق دستگاه های تنفس مصنوعی با ریزرایانه ها

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت راسپبری از بازطراحی ریزرایانه های خود برای تامین برق دستگاه های تنفس مصنوعی مورد استفاده مبتلایان به کرونا خبر داده است.

تامین برق دستگاه های تنفس مصنوعی با ریزرایانه ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، بنیاد راسپبری پی میخواهد در سه ماهه دوم امسال میلادی حدود 250 هزار ریزرایانه پی زیرو فراوری کند که می توانند برای تامین برق و مدیریت دستگاه های تنفس مصنوعی به کار گرفته شوند.

همزمان با افزایش ابتلا به بیماری کرونا در دنیا، احتیاج به دستگاه های تنفس مصنوعی نیز روز به روز افزایش می یابد و مراکز درمانی برای تامین احتیاجهای خود در این زمینه با چالش های زیادی روبرو هستند. شرکت های فناوری برای مقابله با این مشکل و کاهش هزینه فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی در حال کوشش هستند.

بردهای ریزرایانه های راسپبری پی می توانند در این زمینه کمک رسان باشند و این شرکت فراوری گسترده بردهای پی زیرو را در دستور کار قرار داده است. این بردها تنها 5 دلار قیمت دارند و برای تامین برق و مدیریت رایانه هایی با پردازنده های یک گیگاهرتزی که 512 مگابایت رم دارند مناسب هستند. بنابراین به خوبی می توان از آنها در دستگاه های تنفس مصنوعی استفاده کرد.

شرکت سازنده در سه ماهه اول سال 2020 بیش از 192 هزار برد Pi Zero و Pi Zero Wفراوری نموده و میخواهد این رقم را در سه ماهه دوم سال 2020 به 250 هزار واحد افزایش دهد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44585

به "تامین برق دستگاه های تنفس مصنوعی با ریزرایانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین برق دستگاه های تنفس مصنوعی با ریزرایانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید