ترکیبات ضدعفونی کننده دست را جایگزین شستشو با آب و صابون نکنید

به گزارش مهسان بلاگ، بعضی تصور می نمایند که محلول های ضدغفونی نماینده دست می توانند جایگزین صابون برای مقابله با ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری زا باشد، این تصور اشتباه است و صابون بهترین گزینه برای جلوگیری از انتقال ویروس محسوب می گردد.

ترکیبات ضدعفونی کننده دست را جایگزین شستشو با آب و صابون نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ،با وجود این که ظاهرا می توان صابون و ترکیبات ضدعفونی نماینده دست را به جای یکدیگر استفاده کرد، این دو ماده با اهداف متفاوتی فراوری شده اند.

محلول های ضدعفونی نماینده دست که معمولا حاوی 60 تا 95 درصد ایزوپروپانول یا اتانول به عنوان ماده موثر هستند؛ برای مسافرت و ضدعفونی کردن دست ها در حالتی که به صابون و آب دسترسی نباشد، مناسب هستند.

این محلول ها دارای تاریخ انقضا هستند و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند تا موثر باشند. با وجود این استفاده از این محلول ها به اندازه شست وشوی دست ها با صابون موثر نیست.

این محلول ها مجموعه وسیعی از ویروس ها و باکتری ها را نابود می نمایند، اما قابلیت نابودسازی تمام میکروب های مضر را ندارند.

بعضی از این میکروب ها که با محلول های ضدعفونی نماینده از بین نمی فرایند عبارتند از Cryptosporidium که عامل مسائل تنفسی و گوارشی است؛ ویروس Norovirus که عامل اسهال و استفراغ است؛ باکتری Clostridium difficile که عامل بیماری های روده و التهاب است.

صابون یک ماده شوینده است و به راحتی میکروب ها را می شوید و آن ها را مانند روغن موجود روی ظروف، پاک می نماید. با وجود این که صابون میکروب ها را مستقیما نمی کشد، تعداد آن ها را روی دست به شدت کاهش می دهد.

به همین علت متخصصان، شست و شوی دست ها با آب و صابون را توصیه می نمایند و تنها در جایی که به صابون دسترسی نیست، استفاده از محلول های ضدعفونی را به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی می نمایند.

منبع: پایگاه خبری ساینس دیلی

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73820

به "ترکیبات ضدعفونی کننده دست را جایگزین شستشو با آب و صابون نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات ضدعفونی کننده دست را جایگزین شستشو با آب و صابون نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید