جزیره میاکجیما؛ جزیره ای آلوده در ژاپن

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از مناطقی که به راحتی می توان ادعا کرد که خالق ماهری در خلق خاطرات عجیب و به یاد ماندنی بوده، جزیره میاکجیما در ژاپن Miyake Island هست. وارد شدن به جزیره ای که با چشم انداختن به هر گوشه اش شاهد بومیان با ماسکهایی بر روی صورت باشیم، حسی از ترس و هیجان را به ما القا می کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا کمی شما را با جزیره میاکجیما در ژاپن Miyake Island آشنا کنیم.

جزیره میاکجیما؛ جزیره ای آلوده در ژاپن

فهرست مطالب

علت آلودگی هوای جزیرهگردشگران و اقدامات جالب مردم ژاپن در جزیرهسخن آخر

علت آلودگی هوای جزیره

کوه آتشفشانی به نام میاکجیما از سنوات دور تا به امروز فعالیت آتشفشانی خود را حفظ کرده و تمام مناطق توکیو را تحت تأثیر آلاینده های خود قرار داده است. هوای این شهر بقدری آلوده و مملو از دی اکسید گوگرد بوده که امکان ندارد پروازی به سلامت از این منطقه عبور کند. از همین رو، عبور و مرور هرگونه وسیله نقلیه هوایی از این منطقه ممنوع گزارش شده است. با قدم زدن در این منطقه، حس قدم زدن در جایی مملو از آدم فضایی به ما دست خواهد داد که عامل بوجود آورنده این حس، همان ماسکهای ضد گاز سمی هستند.

اگر بخواهیم در مورد نحوه و میزان فعالیت این کوه آتشفشانی اطلاعات بیشتری کسب کنیم، باید یادآور این قضیه باشیم که هر روز حدود 42 هزار تن گاز سمی از دهانه این کوه آتشفشانی خود را به هوای جزیره میاکجیما می رسانند و تمامی ساکنان را تحت تأثیر خود قرار می دهند. اگر از بومیان و محققان درباره آتشفشان این کوه سوال کنید، اولین نکته ای که به گوشتان خواهد خورد، عبارت هر 20 سال، فاصله زمانی آتشفشان تا آتشفشان بعدی بوده، است. در این جزیره سالهایی نیز بچشم خورده که ماسک هم نتوانست هیچ کمکی به نفس کشیدن و ادامه زندگی کند. سالهایی نیز بوده که میزان آلودگی بسیار کم بوده است.

اگر بخواهیم نگاهی به نمودار پیشرفت آلودگی هوای میاکجیما در ژاپن Miyake Island بیندازیم، رشدی صعودی و نزولی را شاهد خواهیم بود. این جزیره شاهد زلزله و خالی از سکنه بودن بوده و با صبر و کمک مردم به حالت عادی بازگشته است.

گردشگران و اقدامات جالب مردم ژاپن در جزیره

شاید برایتان جای تعجب باشد که چنین جزیره ای با هوای آلوده و مملو از گازهای سمی هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را در دل خود جای می دهد! از دلایل حضور بالای گردشگران در Miyake Island، چیزی جز چهره عجیب مردم و فعالیت کوه آتشفشانی قدیمی نمی تواند باشد! میاکجیما جزیره یا منطقه ای عادی نیست که هر کس به راحتی وارد آن شده و به گشت و گذار بپردازد و خاطراتی زیبا را برای خود رقم بزند! اتفاقا بر عکس!!! اگر گردشگری بدون اطلاعات و آگاهی از آلودگی، خود را به آنجا برساند، بی شک آسیب جدی را شش هایش متحمل خواهند شد! پس اگر در لیست مقاصد گردشگری خود، جزیره میاکجیما بوده، حتما در مورد ماسکهای مخصوص و شرایط آب و هوایی آن تحقیقات خود را کامل کنید.

از کارهای مهم مسئولان این منطقه، می توان به نصب آژیرهای خطر برای آگاه سازی مردم از میزان گازهای سمی در هوا اشاره کرد. اگر در این جزیره قدم بزنید، متوجه این قضیه خواهید شد که پزشکانی مجرب و همیشه آماده کمک رسانی به بومیان و گردشگران در گوشه کنار هستند. نگران آتشفشان نباشید، چرا که تصاویر ماهواره ای همیشه آمار فعالیت کوه را در اختیار مردم و مسئولین قرار می دهند.

سخن آخر

به جزیره میاکجیما در ژاپن سفر کرده تا حس واقعی ترس و هیجان را در طول زندگی و سفر خود تجربه کنید. این جزیره یقینا برای شما خاطراتی تکرار نشدنی را رقم خواهد زد.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری ژاپن | مکان های غافلگیر کننده کشور ژاپن

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: همگردی
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69855

به "جزیره میاکجیما؛ جزیره ای آلوده در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره میاکجیما؛ جزیره ای آلوده در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید