خبرنگاران انصارالله: تمایل کامل به اجرای توافق صلح سوئد و ادامه آن داریم

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران- محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن دوشنبه شب بار دیگر خاطرنشان کرد که این جنبش همچنان به اجرای توافق صلح استکهلم تمایل و بر ادامه اجرای آن و نیز کوشش های مثبت در مورد تبادل اسیران تأکید کرد.

خبرنگاران انصارالله: تمایل کامل به اجرای توافق صلح سوئد و ادامه آن داریم

به گزارش خبرنگاران از صفحه رسمی عبدالسلام، وی در این باره توئیت کرد که اوضاع انسانی و سیاسی در یمن را با نماینده سوید در کشورش مورد بحث و مصاحبه قرار داده است.

رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن توضیح داد که در این تماس تلفنی نقض مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به اطلاع نماینده سوئد رسید و در آن بر تمایل اجرای توافق صلح سوئد و ادامه اجرای آن و نیز کوشش های مثبت در پرونده تبادل اسیران تأکید کردیم.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که همزمان شدن تماس تلفنی عبدالسلام با نماینده سوئد بیانگر مخالفت استکهلم واتحادیه اروپا با تصمیم وزارت امورخارجه آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن است.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 13 دسامبر سال گذشته (22 آذر 97) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی درباره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، باعث شده بیشتر یمنی ها محتاج یاری های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی در دنیا را تجربه می نماید.

با وجود کوشش های انصار الله یمن برای برقراری صلح در یمن، اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

یمن از اوایل سال 94، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی واقع شده است و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74949

به "خبرنگاران انصارالله: تمایل کامل به اجرای توافق صلح سوئد و ادامه آن داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انصارالله: تمایل کامل به اجرای توافق صلح سوئد و ادامه آن داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید