خبرنگاران کتاب راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه(بوم) رایگان منشر شد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران- راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه(بوم)، در قالب کتابچه ای در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تهیه شده و امکان دسترسی به فایل کامل این کتاب رایگان است.

خبرنگاران کتاب راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه(بوم) رایگان منشر شد

به گزارش روز دوشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این کتابچه راهنما در 243 صفحه و با عنوان کامل مدرسه ما تقدیم می نماید؛ راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه (بوم) منتشر شد.

این کتاب در چهار فصل با عناوین ضرورت و چشم انداز برنامه ریزی درسی سطح مدرسه، مباحث نظری و مفاهیم مرتبط با برنامه ریزی درسی سطح مدرسه، فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی سطح مدرسه و نمونه برنامه های ویژه مدرسه تهیه شده است.

گروه مولفان کوشش نموده اند تا از طریق کتاب راهکارهای عملی را به مدیران و معلمان مدارس جهت برنامه ریزی صحیح و اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) ارائه نمایند.شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران ناشر این کتاب و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پدید آورنده آن است.

برنامه ویژه مدرسه(بوم) از جمله اقدامات تحولی است که چندی است در سرفصل برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرارگرفته و در تازه ترین اقدام عملی این طرح، ثبت نام از 60 هزار معلم و مدیر در سراسر کشور صورت گرفت تا مورد آموزش قرار گیرند.

بعضی از اخبار مرتبط با برنامه ویژه مدرسه بدین توضیح است: آموزش مجازی 60 هزار مدیر مدرسه برای اجرای بهتر طرح بوم؛ طرح بوم؛ آغازی برای اختیارات کامل مدارس در برنامه ریزی درسی؛ آموزش مدیران مدارس کشور برای اجرای مطلوب طرح بوم؛ به مدیران مدارس اعتماد کردیم؛ تشریح مهم ترین اهداف طرح بوم .

به گزارش خبرنگاران، برنامه وﯾﮋه ﻣﺪرﺳﻪ (بوم) برای تمرکز زدایی و ﺗﻔﻮﻳﺾ اﺧﺘﻴﺎر ﺑﻪ ﻣﺪارس و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻴﺎزﻫﺎی منطقه ای و ﻣﺤﻠﯽ ﻧﺎﺷﯽ از تفاوت های ﻣﺤﻴﻂ زﻧﺪﮔﯽ است که ﻃﺮاﺣـﯽ، اﺟـﺮا و ارزﺷـﻴﺎﺑﯽ 60 ﺳـﺎﻋﺖ از ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ ﻣﺪرﺳﻪ در ﻃﻮل ﺳﺎل را ﺑﻪ ﻣﺪرﺳـﻪ واﮔـﺬار می نماید ﺗـﺎ ﮔﺎﻣﻲ به سوی مدرسه محوری ﺑﺎﺷﺪ.

این برنامه در دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه برای سال تحصیلی جاری اجرا می گردد. در ﮔﺎم اول ﺗﻔـﻮﯾﺾ ﺑﺨﺸﯽ از ﻣﺴـوﻮﻟﯿﺖ ﻃﺮاﺣـﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ درﺳـﯽ ﺑـﻪ ﻣـﺪارس ﺗﻠﻘﯽ می گردد ﻛـﻪ در آن ﻣﺴـوﻮﻟﯿﺖ ﻃﺮاﺣـﯽ و ﺗـﺪوﯾﻦ 2 ﺳﺎﻋﺖ از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﯽ 6 پایه ﺑﻪ ﻣﺪارس واگذار شده اﺳﺖ.

ﻣﯿﺰان و ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﺎﻋﺎت اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺪارس در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65104

به "خبرنگاران کتاب راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه(بوم) رایگان منشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب راهنمای عمل برنامه ویژه مدرسه(بوم) رایگان منشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید