خودی ها کمر به نابودی فوتبال بسته اند، به دروغ از ما به فیفا بدگویی می نمایند، فوتبال را تعطیل کنید از نو بسازید

به گزارش مهسان بلاگ، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: عده ای از داخل و خارج تبر به ساقه فوتبال آفت زده ما می زنند که شاید همین دشمنی ها در نهایت به سود فوتبال ایران تمام گردد.

خودی ها کمر به نابودی فوتبال بسته اند، به دروغ از ما به فیفا بدگویی می نمایند، فوتبال را تعطیل کنید از نو بسازید

گروه ورزشی خبرنگاران، با ارسال نامه تهدید آمیز فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا به فدراسیون فوتبال کشورمان در رابطه با ایرادهای اساسی که به اساسنامه فدراسیون فوتبال کشورمان وارد نموده این نگرانی ایجاد شده ظرف روزهای آینده حکم قطعی تعلیق فوتبال کشورمان صادر گردد.

حسن روشن بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین در مصاحبه با دانشجو، درباره چرایی صدور چنین حکمی در رابطه با فدراسیون فوتبال کشورمان از سوی فیفا صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای روشن! خبر دارید فیفا فدراسیون فوتبال مان را تهدید به تعلیق نموده است؟

- به نظر من با این وضعی که در فوتبال ما ایجاد شده شاید این لطفی باشد که ما خودمان هم متوجه اش نباشیم. البته این نظر شخصی من است چون ممکن است در نهایت این اتفاق هرگز رخ ندهد و فوتبال ایران تعلیق نگردد اما اگر هم بگردد ما میتوانیم بعد از یکی دو سال با یک فوتبال پاک برگردیم.

* علت اصلی رسیدن به چنین شرایطی چیست؟

- ما از خودمان ضربه می خوریم. علاوه بر اینکه ایرادهایی در اساسنامه وجود دارد متاسفانه افرادی از فوتبال ایران هستند که شیطنت می نمایند و با یک کلاغ چهل کلاغ کردن اخبار ضد ایرانی را به فدراسیون بین المللی فوتبال منتقل می نمایند تا آبروی ایران را ببرند. البته باز هم می گویم ممکن است همین دشمنی ها در نهایت باعث خیر گردد چون به هرحال ما می دانیم در این فوتبال پول زیاد است و جایی هم که پول زیاد است فساد هم هست و دلال ها برای خودشان جولان می دهند.

* با این حساب شما موافق تعطیلی فوتبال ایران هستید؟

- قطعا من دوست ندارم فوتبال تعطیل گردد اما در شرایط فعلی وقتی ما خودمان می توانیم فوتبال مان را تعطیل کنیم لااقل با این تصمیم فیفا به صورت اتوماتیک دو سال فوتبال ما فرصت پیدا می نماید تا خودسازی کند.

* آقای روشن! چرا شما و هم دوره هایتان معتقدند با دو سال تعطیلی فوتبال ایران می توان شرایط بهتری در فوتبال کشور ایجاد کرد؟

- شما به یاد دارید وقتی سال 1996 ما به تیم ملی کره جنوبی 6 گل زدیم فدراسیون فوتبال کره جنوبی فوتبالش را 5 سال تعطیل کرد و بعد از 5 سال چنان به فوتبال برگشت که در جام جهانی 2002 توانست عنوان چهارمی جام جهانی را به دست بیاورد. فوتبال ما کثیف شده و احتیاج به یک خانه تکانی اساسی دارد. از بالا تا پایین همه به هر چیزی فکر می نمایند الا فوتبال! یک خاطره بگویم.

* درباره فوتبال؟

-خیر! مادر خدابیامرزم در حیاط خانه یک بوته بنفشه کاشت اما پس از مدتی از جهان رفت و این بوته پر شد از سوسک و حشره. ما هم به یاد مادرم آن گل را نگهداری می کردیم اما با سم پاشی و هر راهی می شد نتوانستیم آفت هایش را از بین ببریم. تا اینکه یک دوست آمد و آن را از ته قطع کرد. بعد گفت حالا صبر کنید تا ببینید در آینده چه می گردد. اتفاقاً بعد از حدود یک سال دوباره آن بوته از زمین رشد کرد اما بدون سوسک و کرم و پشه! اگر فوتبال ما را هم همین بوته گل در نظر بگیرید الان دلال ها و افراد فاسد آفت این ورزش شده اند. معتقدم خود فیفا دوست ندارد فوتبال ایران تعلیق گردد.

* چطور؟

- به هر حال نبود فوتبال ایران در آسیا برای afc سنگین تمام می گردد. شاید فوتبال ژاپن یا عربستان تعطیل گردد به آن اندازه که لیگ ایران تعطیل می گردد به afc لطمه وارد نکند اما وقتی شرایط به شکلی است که عده ای در داخل و یا آنهایی که از ایران رفته اند از خارج کمر به ضربه زدن به فوتبال ایران بسته اند همان بهتر که فوتبال مدتی تعطیل گردد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51793

به "خودی ها کمر به نابودی فوتبال بسته اند، به دروغ از ما به فیفا بدگویی می نمایند، فوتبال را تعطیل کنید از نو بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودی ها کمر به نابودی فوتبال بسته اند، به دروغ از ما به فیفا بدگویی می نمایند، فوتبال را تعطیل کنید از نو بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید