در این برنامه نسخه لاغری تجویز نمی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، شبکه سلامت سیما با هدف ارائه راهکارهای اصلاح رفتار در زمینه خوردنی هایی که چاقی را به ارمغان دارند، برنامه اینفوگرافی من یک چاق خوشحال هستم را روی آنتن می برد؛ برنامه ای که کوشش می نماید با مدیریت ذهن و تغییر در سبک زندگی راهکارهای موثری را به مخاطبانش آموزش دهد.

در این برنامه نسخه لاغری تجویز نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، میلاد شاه جانی ـ تهیه نماینده و کارگردان مجموعه من یک چاق خوشحال هستم ـ چاقی را چالشی برای ایران و دنیا می داند. چالشی که زنگ خطر آن مدت هاست به صدا درآمده و باید برای آن چاره ای اندیشید. بیماری ای پنهان که عامل بسیاری از بیماری های قلبی، عروقی، استخوانی و حتی مرگ های زودهنگام حاصل آن است.

شاه جانی نیازسنجی شبکه سلامت سیما را مهمترین عامل در فراوری اینفوگرافی من یک چاق خوشحال هستم می داند و می گوید: نیازسنجی یکی از اولویت های شبکه به شمار می رود. به عبارت دیگر موضوعات مبتلا به جامعه در شورای سیاستگذاری آنالیز و به برنامه سازان پیشنهاد می گردد.

وی ارائه طرح از سوی تهیه نمایندگان و برنامه سازان را راه حل دیگری در زمینه فراوری برنامه خوانده و می گوید: در این اینفوگرافی کوشش می گردد تا دیدگاه ذهنی افراد نسبت به مقوله پرخوری تغییر کند و شخص را با ویژگی های محیطی که او را وادار به پرخوری می نماید، آشنا کند. به عبارت دیگر مقابله با چاقی و برداشتن قدم های اول برای مبارزه با چاقی از جمله اهداف ساخت برنامه است.

شاه جانی تاکید می نماید: در من یک چاق خوشحال هستم هیچگونه نسخه لاغری برای مردم تجویز نمی گردد. چرا که رژیم های غذایی مستلزم شناخت شرایط فردی و مشورت با متخصص تغذیه است و هر کس نیازمند رژیم غذایی متناسب با نیازهای خود است. از آنجا که نمی توان برای گروه های متعدد یک نسخه واحد غذایی در نظر گرفت در این برنامه بر واکنش های ذهنی که ولع خوردن را در فرد به وجود می آورد، بیش از پیش تاکید می گردد.

این تهیه نماینده ریزه خواری و ولع خوردن را از جمله چالش های وضعیت موجود دانسته و اضافه می نماید: بسیاری از کنشگران اجتماعی مانند شیرینی فروشی، آجیل فروشی، فست فودها و ... همه و همه در ایجاد چاقی فرد نقش دارند و ما کوشش می کنیم تا با معرفی این کنشگران به مردم یاد دهیم، روش های مقابله با آنها چیست.

وی تاکید می نماید: روش ذهنی ارائه شده در این برنامه را می توان در جای جای زندگی پیاده کرد. به عنوان مثال افراد سیگاری می توانند وسوسه کشیدن سیگار را همچون لذت شیرینی خوردن مهار نمایند. به طور کلی در من یک چاق خوشحال هستم کوشش نموده ایم تا مدیریت عادات بد را آموزش دهیم.

وی انیمیشن را در ذات خود جذاب می داند و می گوید: نوع گویش مطالب نیز با توجه به مخاطب عام به صورت گپ و گفت انتخاب شده و دوست عزیزم نوید نوروزی با بداهه گویی هایش توانست در قالب دانای کل در قصه چاق خوشحال بنشیند و ناخودآگاه ارتباطی دوطرفه بوجود آورد.

شاه جانی اعتقاد دارد؛ عنوان چاق خوشحال پارادوکسی در مخاطب ایجاد می نماید و بیننده را به فکر وامی دارد اگر از چاق بودن خوشحالی؟! پس چرا به دنبال تغییر می گردی؟ به این ترتیب می توان از چرایی به چگونگی رسید و نتیجه مطلوب را به دست آورد.

عبور از کلیشه ها موضوع دیگری بود که این تهیه نماینده به آن اشاره نموده و می گوید: موج لاغرشدن در برخی از افراد به صورتی بیمارگونه به چشم می خورد و تمام سعی ما این بوده تا آنها را از دایره گفتمان خود خارج نگاه داریم. اصولا مباحث در دو بعد فردی و اجتماعی قابل آنالیز هستند. شادی به طور اخص موضوعی فردی به شمار می رود و به تعداد مردم دنیا می توان برای شادی فرد نسخه نوشت اما می توان شادی را در بعد اجتماعی تسری داد. به عنوان مثال اگر جامعه به سمت درست زیستن راهنمایی گردد، قاعدتا می توان انتظار شادی افراد را داشت. در یک آپارتمان قانون مند افراد با آرامش زندگی می نمایند در حالی که در آپارتمان دیگر که افراد به حقوق همسایگان اهمیت نمی دهند همواره تنش وجود دارد.

لازم به ذکر است من یک چاق خوشحال هستم در 30 قسمت با ساختار انیمیشن روی آنتن شبکه سلامت سیما می رود و در آن موضوع بهره گیری از مغز هوشمند برای مدیریت و اصلاح بیش خوری و اضافه وزن به تصویر کشیده می گردد.

میلاد شاه جانی کارگردانی و تهیه نمایندگی این برنامه را برعهده داشته؛ نازنین باقران نائینی آن را نوشته و نوید نوروزی گویندگی آن را بر عهده گرفته است.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3870

به "در این برنامه نسخه لاغری تجویز نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این برنامه نسخه لاغری تجویز نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید