مرکل: هیچ سلاحی به ترکیه نخواهیم داد

به گزارش مهسان بلاگ، صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه توضیح داد که به هیچ عنوان سلاحی در اختیار آنکارا قرار نمی دهند.

مرکل: هیچ سلاحی به ترکیه نخواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) ضمن تقاضا برای توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرقی سوریه تأکید کرد که آلمان هیچ سلاحی به ترکیه نخواهد داد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، صدراعظم آلمان در مورد پیامدهای منفی حملات نظامی ترکیه در سوریه هشدار داد و گفت: عملیات نظامی ترکیه در سوریه به تراژدی انسانی منتهی خواهد شد.

صدراعظم آلمان طی سخنرانی در مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) توضیح داد روسیه و ایران به طرز قابل توجهی نقش خود در سوریه را در پی عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا، تقویت نموده اند.

وی توضیح داد: در روزهای اخیر، من به شدت از ترکیه خواسته ام....تا عملیات نظامی خود علیه ارتش (شبه نظامیان) کُرد را متوقف کند و امروز هم بار دیگر بر این امر تأکید می کنم. این یک نمایش غم انگیز است که تأثیر ژئوپولتیکی عظیمی به همراه خواهد داشت بنابراین تحت شرایط فعلی، آلمان هیچ سلاحی به ترکیه نخواهد داد.

اظهارات صدراعظم آلمان درست مدت اندکی بعد از آن اعلام شده است که روزنامه بیلد آلمان به نقل از هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گزارش کرد که برلین فروش تسلیحات به آنکارا را متوقف می نماید.

ماس بنا به گزارش بیلد در این خصوص گفت: در پی تهاجم ترکیه به شمال سوریه، دولت آلمان تصمیم گرفته است که صدور مجوز فروش هرگونه تجهیزات نظامی را که قابل استفاده ترکیه در سوریه است، متوقف کند.

ترکیه به همراه تروریست های ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را تحت عنوان چشمه صلح در استانهای حسکه و رقه سوریه شروع کردند و روز دوشنبه هفته جاری، وزرای خارجه اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن تجاوز ترکیه به سوریه، از تمامی کشورهای عضو این اتحادیه تقاضا کردند تا فروش سلاح به آنکارا را متوقف نمایند.

تاکنون، کشورهایی چون فرانسه، آلمان، نروژ، چک، انگلیس، فنلاند وایتالیا و کانادا اعلام نموده اند که فروش تسلیحات به ترکیه را در پی حملات این کشور به سوریه به حالت تعلیق درمی آورند.

ترکیه بعد از خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، حملات خود به این منطقه را شروع کرد و بسیاری این اقدام آمریکا را چراغ سبزی برای ترکیه به منظور به وجود آوردن این بحران در منطقه غرب آسیا قلمداد نموده اند که البته ترامپ این اتهامات را رد می نماید.

روز گذشته، استیو منوشن وزیر خزانه داری آمریکا نیز در پی بعضی تحریم های کشورش علیه مقامات ترکیه هشدار داد در صورتیکه ترکیه در شمال سوریه آتش بس برقرار نکند، با تحریم های شدیدتری روبرو خواهد شد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22674

به "مرکل: هیچ سلاحی به ترکیه نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: هیچ سلاحی به ترکیه نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید