نورشرق: ممکن است فسخ شجاع خلیلزاده غیر موجه باشد، رای پرونده محمود فکری در آستانه صدور

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس کمیته شرایط بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: طبق ماده 22 آیین نامه جابجایی، ما مرجع رسیدگی به پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل زاده نیستیم و فیفا باید به آن رسیدگی کند.

نورشرق: ممکن است فسخ شجاع خلیلزاده غیر موجه باشد، رای پرونده محمود فکری در آستانه صدور

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، جمشید نورشرق درباره دلیل تعدد فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان داخلی در این فصل گفت: تعداد پفراینده های ارجاع شده به کمیته تعیین شرایط با موضوع فسخ غیرموجه بیشتر از سال های قبل بود که باید آسیب شناسی گردد. دلایل مختلفی برای آن مطرح می گردد. بعضی تصمیم فدراسیون و سازمان لیگ برای استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی را اشاره می نمایند که در قیمت ها تاثیرگذار بود. عوامل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد.

وی در گفت و گو با برنامه سلام، صبح به خیر اضافه کرد: در کمیته شرایط فارغ از این دلایل، با موضوع فسخ موجه و غیرموجه برخورد و رسیدگی می کنیم. در گذشته هم فرایند کمیته شرایط این موضوع را نشان داده است.

رئیس کمیته شرایط بازیکنان فدراسیون با اشاره به آخرین فرایند رسیدگی به بعضی پفراینده های مطروحه درباره فسخ یک طرفه قرارداد گفت: پفراینده شکایت باشگاه ماشین سازی از بابک مرادی در آستانه صدور رای است. پفراینده هایی که تصمیم گیری درباره آنها به وسیله بخش اداری فدراسیون و توسط دبیرکل ابلاغ نشده، فرایند این است که درباره آنها اعلام نظر نکنیم و مرجع اعلام آنها نیستیم. نسبت به فسخ غیرموجه، مقررات را مانند مراجع بین المللی رعایت می کنیم.

نورشرق ادامه داد: درباره پفراینده سعید واسعی تصمیم گیری کردیم و این رای هم روز گذشته ابلاغ شد. تصمیم ما قابل تجدیدنظر است و کمیته استیناف در صورت تجدید نظرخواهی صفر تا صد پفراینده را مورد بازبینی قرار می دهد و این کمیته رای قطعی را صادر می نماید.

وی درباره آخرین شرایط پفراینده شکایت باشگاه نساجی از محمود فکری گفت: این پفراینده هم در معرض صدور رای است. فکر می کنم درباره آن هم در این هفته تصمیم گیری می کنیم. فکر می کنم در مصاحبه های فکری هم پرداخت جریمه به شکل ضمنی و صریح بیان شده اما در کمیته شرایط بازیکنان تصمیم گیری به شکل جمعی اتخاذ می گردد. پس از شنیدن اظهارات طرفین پفراینده و دیدن لوایح براساس مقررات تصمیم گیری می کنیم.

رییس کمیته شرایط فدراسیون درباره پفراینده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل زاده گفت: نکته پفراینده این است که ورود و دخالت یک مرجع بین المللی سبب شده مرجع داخلی رسیدگی نکرده و مرجع خارجی صلاحیت رسیدگی داشته باشد زیرا پای یک فدراسیون خارجی هم در میان است. نظر کمیته شرایط بازیکنان هم این است شکایت نزد فیفا مطرح گردد. اینکه پرسپولیس به فدراسیون جهانی شکایت کند، اختیار باشگاه است اما آنچه درباره اش اظهار نظر می کنیم این است طبق ماده 22 مقررات جابجایی مرجع رسیدگی ما نیستیم و فیفا است.

نورشرق اضافه کرد: دلیل روشن این نظر هم این است اگر هدف ما از صدور احکام، اجرای آن است. نسبت به فدراسیون جهانی نفوذی نداریم که تصمیم ما قابلیت اجرا داشته باشد. معمولا حقوقی ها اهل پیش بینی نیستند و هر پفراینده ای را طبق مقتضیات خاص خود آنالیز می نمایند اما آنچه مسلم است اگر مقررات رعایت نشده باشد، فسخ قرارداد خلیل زاده هم غیرموجه تشخیص داده می گردد.

وی درباره دلیل اصلی بازنگشتن آندره آ استراماچونی به تیم استقلال شرح داد: پس از شکایت وی بحث بازگشت این مربی مطرح شد. این موضوع با بحث ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی دچار تقارن زمانی شد اما مقصود از تصویب این قانون جلوگیری از بازگشت استراماچونی نبود و هدف نظام مند کردن این موضوع در سطح فوتبال کشور بود. اینگونه تصور شد که مصوبه فدراسیون دلیل برنگشتن این مربی نبوده اما بعداً تعیین شد اصولاً قرار نبوده است که استرا به ایران بیاید.

رئیس کمیته شرایط فدراسیون فوتبال درباره آخرین شرایط پفراینده مارک ویلموتس بیان کرد: این پفراینده هم در حال رسیدگی است و تشریفات انجام می گردد. تیم خیلی خوبی مشغول کوشش و زحمت کشیدن هستند. واقعا رایی که برای ویلموتس صادر شده از لحاظ استانداردهای بین المللی ضعیف است و قوت ندارد. عددی که در حکم آمده هیچ توجیه حقوقی ندارد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71446

به "نورشرق: ممکن است فسخ شجاع خلیلزاده غیر موجه باشد، رای پرونده محمود فکری در آستانه صدور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورشرق: ممکن است فسخ شجاع خلیلزاده غیر موجه باشد، رای پرونده محمود فکری در آستانه صدور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید