مجلس قرقیزستان هم به دست معترضین افتاد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ناآرامی ها در بیشکک در اعتراض به نتایج انتخابات مجلسی قرقیزستان که روز یکشنبه برگزار گردید؛ همچنان ادامه دارد و تازه ترین خبرها حاکی از تسخیر ساختمان مجلس به دست معترضین است.

مجلس قرقیزستان هم به دست معترضین افتاد

در واقع، مردم معترض وارد منطقه ای شده اند که ساختمان های دولتی دیگر نظیر مقر ریاست جمهوری را نیز در خود جای داده است.

این اقدام بعد از شکستن دروازه ورودی با استفاده از کامیون رخ داد حال آنکه مقامات رسمی و امنیتی، پیش از رسیدن سیل معترضین، محل را ترک نموده بودند.

همچنین گفته می گردد که مردم با یورش به مقر کمیته امنیت ملی، آلماس بیگ آتامبایف رئیس جمهور سابق را که به اتهام فساد به حبس طولانی مدت محکوم شده است؛ از زندان آزاد کردند.

تا به امروز 590 نفر در این اعتراض ها مجروح و یک نفر نیز کشته شده است.

به گزارش خبرنگاران، یورش به کاخ ریاست جمهوری و مجلس قرقیزستان در ادامه تظاهرات روز دوشنبه در پایتخت و سایر شهرهای این کشور صورت گرفت. فعالان اپوزیسیون قرقیزستان ادعا می نمایند که آراء انتخابات مجلسی روز یکشنبه به سرقت رفته است و دولت را به خرید آرا و ارعاب متهم می نمایند.

پیش از این، حزب بیریمدیک (اتحاد) قرقیزستان که در انتخابات روز یکشنبه اکثریت آرا (24.9 درصد) را به دست آورد، خاطرنشان کرد که در صورت دریافت چراغ سبز دولت، برای شرکت در انتخابات جدید مجلسی آماده است.

تنها 4 حزب از 16 حزب فعال در قرقیزستان- که سه تای آنها از احزاب هوادار دولت هستند- توانستند با عبور از آستانه 7 درصدی به انتخابات مجلسی راه یابند. 12 حزب به جامانده که از شرکت در انتخابات مجلسی بازمانده اند، نتایج این انتخابات را رد نموده و از مردم خواستند تا در اعتراض به نتایج، به خیابان ها بیایند.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63554

به "مجلس قرقیزستان هم به دست معترضین افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس قرقیزستان هم به دست معترضین افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید