پایداری تولید پتروشیمی&zwnjهای ماهشهر با وجود بارش&zwnjهای شدید

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تأکید بر تداوم تولید در مجتمع های پتروشیمی منطقه گفت: بارش های شدید اخیر مسئله ای برای مجتمع ها و فرآیند تولید ایجاد نکرده است.

پایداری تولید پتروشیمی&zwnjهای ماهشهر با وجود بارش&zwnjهای شدید

سیدامید شهیدی نیا درباره وضع مجتمع های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پی بارش های شدید به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه مسئله ای برای مجتمع ها و فرآیند تولید ایجاد نشده است، برخی از شرکت ها در روزهای نخست بارندگی دچار آبگرفتگی شدند که با هوشکمک و سرعت عمل، تخلیه شد و مسئله ای در تولید واحدها به وجود نیامد.

وی با اشاره به اینکه مقدار بارندگی در 24 ساعت بیش از 170 میلی متر بود که حدود 77 درصد بارش سالانه ماهشهر است و عمده مشکل آبگرفتگی در شهرستان بود، اضافه نمود: از همان ساعت های نخست، مجموعه صنعت پتروشیمی به عنوان مشخص شهرستان، امدادرسانی را در شهرستان آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به پشتیبانی حداکثری در همه زمینه ها و بخش ها از جمله لجستیک برای برطرف آبگرفتگی شهرستان اشاره و شرح داد: در زمینه ماشین آلات، 9 دستگاه پمپ بزرگ سایز 4 تا 8 اینچ، هشت دستگاه ماشین آلات سنگین، دو دستگاه جرثقیل، 11 دستگاه خودرو دوکابین شاسی بلند، دو دستگاه جنتکس شست وشوی مدارهای برق، 6 دستگاه وکلیوم لاری با وجود اینکه برخی از پتروشیمی ها هم دچار آبگرفتگی شده بودند، در اختیار شهرستان گذاشته شد.

به گفته شهیدی نیا، خرید 250 متر لوله کربن استیل 18 اینچ، 500 متر لوله های پلی اتیلن، کابل برق، دیوارهای پیش ساخت، 1000 پالت چوبی برای وسایل مردم، تأمین لباس برای نیروهای جهادی از جمله بارانی و چکمه، تأمین روزانه 10 هزار پرس غذا تا روز یکشنبه میان مردم و تهیه حدود 2 هزار باکس آب معدنی و بسکمک موارد دیگر از دیگر اقدام های اجرا شده ازسوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

وی ادامه داد: پس از برطرف شدن آبگرفتگی شهرستان، این سازمان به همراه گروه های جهادی برای پاکیزگی محیط و مرتب سازی وسایل مردم در حال کمک رسانی به مردم است.

اعتبار 800 میلیارد ریالی برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه سعی شده است این صنعت به عنوان یکی از ارکان اصلی در کنار کار باشد و هنوز هم درگیر است، گفت: مقرر شده است شبکه ای دائم با تکمیل و لوله گذاری جهتهای بازشده برای هدایت آب، تثبیت شود تا برای همیشه به عنوان یکی از خروجی های آب های سطحی استفاده شود تا در آینده مسئله ای ایجاد نشود. صنعت پتروشیمی نیز قطعاً در این جهت کمک خواهد کرد.

شهیدی نیا به اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مختص مقابله با ویروس کووید - 19 اشاره کرد و اضافه نمود: 500 میلیارد ریال آن تا مهرماه در زمینه خرید تجهیزات بیمارستانی، مواد ضدعفونی کننده، لوازم استحفاظی و بسکمک موارد دیگر هزینه شده است.

وی با تأکید بر حرکت این سازمان به سمت اجرای پروژه های اشتغال زا و ایجاد زیرساخت تأمین و تکمیل منازل مسکونی شهرستان در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی با عنوان طرح های توسعه ای متوازن، اظهار کرد: با چند دستگاه اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، شیلات، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی حرفه ای توافقنامه هایی به منظور اجرای کار مشترک امضا و حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیز برای این بخش تأمین شده که بخشی از پروژه ها آغاز شده است.

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: 2 هزار تبلت نیز با هزینه حدود 5.5 میلیارد تومان ازسوی این شورا برای توزیع میان دانش آموزان منطقه، تحویل آموزش و پرورش شده است که در خانواده های کم برخوردار توزیع شود و دانش آموزان برای تحصیل تحت تأثیر قرار نگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71233

به "پایداری تولید پتروشیمی&zwnjهای ماهشهر با وجود بارش&zwnjهای شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایداری تولید پتروشیمی&zwnjهای ماهشهر با وجود بارش&zwnjهای شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید