کاهش وزن با غذا های پرکالری!

به گزارش وبلاگ سبک زندگی، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات استفاده گردد.

کاهش وزن با غذا های پرکالری!

غذا های پرچرب و پرکالری لزوما باعث افزایش وزن شما نمی شوند؛ در عوض مصرف آن ها حتی ممکن است منجر به کاهش وزن گردد. این جمله را که برای کاهش وزن باید همواره سراغ غذا های کم کالری بروید را فراموش کنید، چون به عقیده متخصصان تغذیه، برای نگه داشتن وزن در محدوده سالم، شما باید سراغ 6 منبع غذایی پرکالری نیز بروید:

آجیل و دانه ها: انواع آجیل سرشار از چربی های مفید، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مصرف مغز های خوراکی نباید زیاده روی کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می نمایند.

مصرف حدود 23 عدد بادام یا 49 عدد پسته معادل دریافت 160 کالری است. با تقسیم بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف می توانید اهداف کاهش وزن خود را با یاری مغز های خوراکی محقق سازید و به حفظ سلامت کلی بدن یاری کنید.

روغن زیتون: یک بخش اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای است و مصرف آن به طور مستقیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها ارتباط دارد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای حفظ سلامت استخوان ها نیز مفید است.

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات استفاده گردد. استفاده از روغن زیتون به همراه حمص به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می نماید نیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

سیب زمینی: شاید به دلیل وجود کربوهیدرات، سیب زمینی شهرت چندانی در بین مواد غذایی نداشته باشد، اما نباید فراموش کنید که این ماده غذایی سرشار از آهن، پتاسیم و فیبر است. یک سیب زمینی متوسط همراه با پوست 161 کالری دارد. سیب زمینی را به همراه کره، خامه ترش یا بیکن مصرف نکنید. نوع پخته شدن آن همراه با کمی نمک و روغن زیتون، یکی از سالم ترین وعده های غذایی است.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا 94 کالری دارد. 4 گرم پروتئین، 8 گرم چربی، و 3 گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذا ها مخلوط کنید. این کره را میتوانید در انواع مختلف تهیه کنید مثلا نوعی که در تکه های بادام زمینی هم هست و یا نوعی که کامل مخلوط شده است.

کره بادام زمینی که طبیعی باشد نشانه اش این است: وقتی در قوطی آن را باز میکنید روغن باید بالایش جمع شده باشد و برای استفاده مجبورید ابتدا آن را هم بزنید. همچنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ: یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری است و گرم چربی، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن یاری می نماید، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا می نماید و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می دهد.

تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسید های چرب امگا 3 است که به انعطاف مفاصل و سلامت سلول های بدن یاری می نماید. یک عنصر به نام کولین نیز هست که در زرده تخم مرغ پیدا می گردد. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب می گردد و به بازسازی سلول ها یاری می نماید. همچنین تعیین شده روی خلق و خو هم تاثیر دارد.

منبع: فرادید

به "کاهش وزن با غذا های پرکالری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن با غذا های پرکالری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید