95 پایگاه شهری و هوایی در طرح زمستانی همدان فعال شد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه 95 پایگاه شهری، جاده ای و هوایی در طرح زمستانی همدان فعال است،گفت: رانندگان بدون توجه به هشدارها و بدون تجهیزات زمستانی به مسافرت های طولانی نروند.

95 پایگاه شهری و هوایی در طرح زمستانی همدان فعال شد

به گزارش خبرنگاران از همدان، سرهنگ مهدی شاکری امروز در مراسم افتتاح طرح زمستانی که با مانور نیروهای امدادی و پلیس استان همراه بود، گفت: طرح زمستانی امسال همزمان با 20 استان سردسیر کشور افتتاح می شود و نیروهای حمل و نقل و ترافیک و امدادی به مدت 3 ماه در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با 20 پایگاه شهری، جاده ای و هوایی و به کارگیری 37 دستگاه خودرو، مرکز فوریت های پزشکی 41 پایگاه و 60 دستگاه آمبولانس، نیروهای راهداری 34 پایگاه و با 279 دستگاه خودرو، 29 تیم خودروی پلیس راهور به همراه 86 نفر از عوامل پیاده راهنمایی و رانندگی در طرح زمستانی استان همدان فعال هستند.

رئیس پلیس راه استان همدان شرح داد: پلیس راه استان همدان به طور شبانه روزی در سه گردنه مهم و حادثه خیز استان از جمله گردنه همه کسی، اسدآباد و آوج را توسط 62 تیم گشتی کنترل می کند تا شاهد بروز حوادث ناگوار در این مناطق نباشد.

وی گفت: گردنه اسدآباد یکی از نقاط حادثه خیر استان است که باید به درستی زیر پوشش قرار گیرد تا میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن کاهش یابد بر این اساس در محدوده پرتگاه این گردنه خاکریزی توسط راه و شهرسازی درست شده است تا از سقوط خودروها به دره جلوگیری شود.

شاکری بیان کرد: در سال های اخیر به سبب کاهش نزولات جوی و بارش برف در استان سردسیر همدان میزان وزش باد، برودت هوا، بارش های جزئی و کولاک زمینی در بیشتر روزهای فصل زمستان سبب یخ زدگی جاده و مه گرفتگی و لغزندگی جاده به ویژه در گردنه ها و ارتفاعات می شود.

وی افزود: سیستم هواشناسی امروز به سادگی در دسترس است و از طریق رسانه ها و سایت ها هشدارها نسبت به شرایط جوی و راه های شریانی اعلام می شود اما رانندگان بدون توجه به پیش بینی ها و بدون تجهیزات زمستانی موردنیاز اقدام به مسافرات های طولانی می کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان مطرح نمود: تردد ناهمگون رانندگان فاقد تجهیزات زمستانی در محورهای مواصلاتی سبب ایجاد گره های ترافیکی می شود و ممکن است شرایط بحرانی در شریان های عبوری برقرار شود و توان کنترل ترافیک توسط پلیس نیز محدود شود.

وی گفت: در آینده نزدیک به دنبال نصب دوربین های نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی هستیم تا شرایط جوی و ترافیکی شریان های عبوری را کنترل کنیم.

ب

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35606

به "95 پایگاه شهری و هوایی در طرح زمستانی همدان فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 پایگاه شهری و هوایی در طرح زمستانی همدان فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید